NAZIV PREDMETA |
Kemijski reaktori |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Sandra Svilović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
5.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Stjecanje temeljnih znanja iz reakcijskog inženjerstva; podjela, karakteristike i primjena kemijskih reaktora. Upoznavanje s osnovama rada u programskom alatu Mathcad te kinetikom homogenih i heterogenih reakcija. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - definirati pojam reaktora - objasniti pojam kemijske kinetike, reda reakcije, konstante brzine kemijske reakcije - objasniti razliku između kinetike u homogenim i heterogenim sustavima, kako odrediti najsporiji korak u procesu - karakteristike osnovnih tipova reaktora - tipove višefaznih reaktora - primjenu i vrste eksperimentalnih katalitičkih reaktora |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: uvod, reaktor kao procesna jedinica u tehnološkom procesu 2. tjedan: podjela i karakteristike osnovnih tipova reaktora 3 i 4. tjedan: brzina kemijskih reakcija u homogenim sustavima, red reakcije, konstanta brzine kemijske reakcije 5 tjedan: podjela kemijskih reakcija; brzina nastajanja, brzina nestajanja 6. tjedan: brzina kemijskih reakcija u heterogenim sustavima 7. tjedan: idealni reaktor, bilanca tvari i topline za osnovne tipove kemijskih reaktora 8. tjedan: idealni neprotočni kotlasti reaktor 9. tjedan: parcijalna provjera znanja 10. tjedan: idealni cijevni reaktor 11.tjedan: idealni protočni kotlasti reaktor, kaskade 12. tjedan: kataliza i eksperimentalni katalitički reaktori 13. tjedan: višefazni reaktori 14. tjedan: mikroreaktori 15. tjedan: izbor reaktora Parcijalna provjera znanja Vježbe: Uvod u Mathcad - alatne trake, kalkulator, grafovi, formatiranje rezultata, jedinice, funkcije, metoda najmanjih kvadrata. Kinetika homogenih reakcija. Kinetika heterogenih reakcija: utjecaj brzine miješanja na područje odvijanja reakcije, utjecaj veličine čestica na područje odvijanja reakcije. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Studenti su obvezni pohađati nastavu (predavanja i vježbe) te aktivno sudjelovati u nastavnom procesu. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
1.5 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
1.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
1.0 |
Usmeni ispit |
0.5 |
|
|
Pismeni ispit |
1.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko dva kolokvija tijekom semestra. U ispitnim rokovima se polaže pismeni i usmeni ispit. Ocjene: 55-66% - dovoljan; 66-79% - dobar; 80-92% - vrlo dobar; 93-100% - izvrstan. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
Z. Gomzi, Kemijski reaktori, HINUS, Zagreb, 1998. |
10 |
|
S. G. Fogler, Elements of, Chemical Reaction Analysis and Design, Prentice-Hall, Englewood, N.J.,2006 |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
S. G. Fogler, Elements of, Chemical Reaction Analysis and Design, Prentice-Hall, Englewood, N.J.,2006.; S. Zrnčević, Kataliza i katalizatori, HINUS, Zagreb, 2005.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|