Promijeni jezik
Biokemija I
NAZIV PREDMETA | Biokemija I | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kod |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Nositelj/i predmeta |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Suradnici |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Status predmeta |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
OPIS PREDMETA | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ciljevi predmeta |
Stjecanje temeljnih znanja i vještina iz područja biokemije. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Upisane ili položene Vježbe iz biokemije I |
||||||||||||||||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
(1) Po završetku ovog kolegija, studenti trebaju biti u stanju prepoznati kako se temeljna kemijska načela i reakcije izražavaju u biokemijskim procesima. (2) Biti u mogućnosti identificirati, formulirati i riješiti složene biokemijske probleme. (3) Izračunavati brzine biokemijskih reakcija kataliziranih enzimima, određivati tipove inhibicije (4) Predviđati mogući utjecaj spojeva na brzinu odvijanja enzimskih reakcija (5) Imati potrebna znanja i strategije za odvajanje, identificiranje i kvantifikaciju spojeva i elemenata iz složenih smjesa. (6) Povezati strukturu informacijskih makromolekula sa prijenosom genetske informacije i principima nasljeđivanja (7) Biti u stanju razviti i provoditi eksperimente. (8) Biti u stanju komunicirati rezultate i zaključke.(9) Čitati i razumijevati stručnu literaturu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
Upoznavanje sa sadržajem predmeta, povijesni razvoj biokemije, biomolekule, biološke strukture (3) Voda, vodikove veze, uloga vode, puferski sistemi u organizmu, aminokiseline (3) Aminokiseline, peptidi, proteini, peptidna veza (4) Tehnike pročišćavanja proteina; elektroforeza, kromatografske metode, ultracentrifugiranje (4) Karakterizacija proteina: Edmanova odgradnja, imunološke tehnike, masena spektrometrija, MALDI-TOF, rendgenska kristalografija, NMR spektrometrija (3) Građa nukleotida, DNA, RNA i tok genetičke informacije, replikacija DNA, transkripcija i translacija, ekspresija gena (3) Hemoglobin-mioglobin, struktura i funkcija, alosterički proteini (3) Enzimi kao katalizatori u biološkim sustavima, model Michaelis- Mentenove kinetike (3) Tipovi inhibicije enzima: kompeticijski, nekompeticijski i akompeticijski inhibitori (3) Katalitičke strategije, temeljni katalitički principi, kovalentna kataliza, kiselo bazna kataliza, kataliza približavanjem, kataliza ionom metala (3) Regulacijske strategije, alosterička kontrola, izozimi, reverzibilna kovalentna modifikacija, aktivacija proteolizom-zimogeni (3) Ugljikohidrati: monosaharidi, složeni ugljikohidrati, glikoproteini, proteoglikani, lektini (3) Lipidi i stanične membrane, transport molekula kroz membranu, vrste transporta (4) Putovi provođenja signala, primarni i sekundarni prenositelji signala, fosforilacijske kaskade, poremećaji u putovima signalnog provođenja (3) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Vrste izvođenja nastave: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Obveze studenata |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Parcijalni ispiti, kolokviji i završni usmeni ispit. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Dopunska literatura |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) sveučilišnoj, (2) fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave, (3) nastavničkoj razini. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|