NAZIV PREDMETA |
Priprava tehnoloških voda |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Pero Dabić |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
Izv. prof. dr. sc. Damir Barbir |
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Stjecanje znanja o procesima i postupcima priprave vode za pojedine tehnološke namjene. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Nema. |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita studentu se omogućuju znanja o - svojstvima prirodnih voda - klasifikaciji onečišćenja u vodi - mogućim procesima i - postupcima priprave vode za pojedine tehnološke namjene. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Značaj vode u tehnološkim procesima. 2. tjedan: Fizikalno-kemijska i termodinamička svojstva vode. 3. tjedan: Uporaba i uvjeti kvalitete za pojedine tehnološke namjene. 4. tjedan: Klasifikacija onečišćenja u vodi. Porijeklo i fazno disperzno stanje primjesa u prirodnim vodama. 5. tjedan: Procesi i postupci pripreme vode na osnovi klasifikacije prisutnih primjesa. 6. tjedan: Fizikalni i fizikalno-kemijski procesi te procesi bazirani na ionskim izmjenama. 7. tjedan: Provjera znanja (1. kolokvij). 8. tjedan: Koagulacija i flokulacija koloida te kemijsko bistrenje voda. 9. tjedan: Ionski izmjenjivači u procesima pripreme voda. 10. tjedan: Izbor ionske mase te proračun kolona ionskih izmjenjivača. 11. tjedan: Oprema i kontrola kakvoće pripremljene vode. 12. tjedan: Demineralizacija i deionizacija s dekarbonizacijom. 13. tjedan: Membranski procesi i postupci. Reverzna osmoza i elektrodijaliza. 14. tjedan:Drugi postupci pripreme voda. 15. tjedan: Provjera znanja (2. kolokvij). |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima u 80%-tnom iznosu od ukupnog fonda sati. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
2.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
0.8 |
Usmeni ispit |
0.0 |
|
|
Pismeni ispit |
0.2 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Kontinuirano vrednovanje: Cjelokupni ispit se može položiti preko dva kolokvija tijekom semestra. Prag prolaznosti je 60%. Svaki kolokvij u ocjeni učestvuje s 45%. Prisutnost predav anjima u 80-100%-tnom iznosu je 10% ocjene. Završno vrednovanje: Studentima koji su položili jedan kolokvij, isti se priznaje kao dio ispita i to kao 45% ocjene. Preostali dio polažu u redovitim ispitnim rokovima. Studenti koji nisu položili niti jedan kolokvij, na pismenom ispitu u redovitim ispitnim rokovima polažu cjelokupno gradivo. Prag prolaznosti je 60%. Ocjene: dovoljan (60-70%), dobar (71-80%), vrlo dobar (81-90%), izvrstan (91-100%). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
S. T. Powell, Water Conditioning for Industry, McGraw-Hill, New York-Toronto, 1980. |
1 |
|
The NALCO Water Handbook, McGraw-Hill, New York, 1995. |
1 |
|
Water Treatment Handbook, Degremont, Rueil-Malmaisons, 1991. |
1 |
|
G. Belfort, Synthetic Membrane Processes, Findamentals and Water Applications, Academic Press, New York, 1984. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
J. Mallevialle, P. E. Odendaal, M. R. Wiesner, Water treatment membrane processes, McGraw-Hill, New York, 1996.; A. P. Sincero, G. A. Sincero, Physical-Chemical Treatment of Water and Wastewater, CRC Press, New York, 2002.; J. Bartram, R. Ballance, Water Quality Monitoring, E & FN SPON, London, 1996.;R. Helmer, I. Hespanhol, Water Pollution Control, E & FN SPON, London, 1997.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|