NAZIV PREDMETA |
Uvod u znanstveno-istraživački rad |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Marina Trgo |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
2.0 |
|
Suradnici |
Doc. dr. sc. Marin Ugrina |
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Cilj kolegija je osposobiti studente za organizaciju znanstvenog istraživanja, ovladati načelima i metodologijom prikupljanja podataka i literature, načinom obrade i analizom dobivenih podataka te prezentacijom rezultata prema načelima etičke odgovornosti u prirodnim, tehničkim i biotehničkim znanostima. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita student je sposoban: - objasniti važnost znanosti i znanstveno istraživačkog rada - opisati vrste znanstvenih područja, polja i grana znanosti, znanstvene institucije i zvanja - objasniti ulogu zakonodavstva u znanosti - pretraživati i koristiti bibliografske baze podataka i druge izvore znanstvenih informacija - organizirati provedbu znanstvenog istraživanja - objasniti strukturu i značenje dijelova znanstvenog rada - analizirati znanstveni problem te interpretirati rezultate - samostalno oblikovati znanstveni rad od pisanja, tehničke obrade, izlaganja i prezentacije - objasniti ulogu etičke odgovornosti u znanstveno istraživačkom radu. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Uvodno predavanje. Povijesni razvoj znanosti. Znanstvene spoznaje. 2. tjedan: Znanost i zakonodavstvo (područja i grane znanosti, znanstvene institucije, organizacije, programi, deklaracije, znanstvena zvanja) 3. tjedan: Klasifikacija i vrste radova. Ciljevi i svrha znanstvenog rada. Razlike između znanstvenog i stručnog rada. 4. tjedan: Komponente znanstvenog rada (uočiti problem, proučiti problem, postaviti hipotezu, dizajnirati istraživanje, provesti istraživanje i obraditi rezultate, potvrditi ili odbaciti hipotezu, objaviti rezultate) 5. tjedan: Izvori informacija. Pretraživanje literature. Baze podataka. 6. tjedan: Eksperiment. Organizacija rada na terenu i u laboratoriju. Planiranje, provedba, ispitivanja. 7. tjedan: Obrada rezultata: sortiranje, statistika, modeliranje. 8. tjedan: Pisanje članka (znanstvenog, stručnog, preglednog, znanstveno-popularnog). 9. tjedan: Prezentacija istraživanja. Postersko izlaganje. 10. tjedan: Prezentacija istraživanja. Usmeno izlaganje. Osnovna načela u izlaganju rada. 11. tjedan: Citiranje literature. Korištenje računalnih tehnika pri citiranju. 12. tjedan. Ključne riječi. Slikovni sažetak. 13. tjedan: Prijave na stručne i znanstvene skupove. Objavljivanje članka. Recenzije znanstvenih radova. 14. tjedan: Mjera vrijednosti članaka (citiranost, indeksiranost, impact faktor). 15. tjedan: Znanstveno-istraživačka etika. Seminar: izrada seminarskog rada, izrada posterskog priopćenja, izrada prezentacije seminarskog rada i usmeno izlaganje seminarskog rada. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima u iznosu od 80 % ukupne satnice, seminari 100 %. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.5 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
1.0 |
|
|
Kolokviji |
0.5 |
Usmeni ispit |
0.0 |
|
|
Pismeni ispit |
0.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Završni pismeni ispit ili dva parcijalna kolokvija (50% u ukupnoj ocjeni). Pisani seminarski rad (25% u ukupnoj ocjeni). Usmeno izlaganje pisanog seminarskog rada (20% u ukupnoj ocjeni). Izrada posterskog priopćenja na temelju pisanog seminarskog rada (5% u ukupnoj ocjeni). Prag prolaznosti je 60%.Ocjene: dovoljan (60% - 69%), dobar (70% - 79%), vrlo dobar (80% - 89%), izvrstan (90% - 100%). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
M. Marušić i sur.: Uvod u znanstveni rad u medicini, 5. izdanje, Medicinska naklada, Zagreb, 2013. |
1 |
|
V. Silborčić: Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo, Medicinska naklada, Zagreb, 2003. |
1 |
|
J. Kniewald: Metodika znanstvenog rada, Multigraf, Zagreb, 1993. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
A. Tkalac Verčić, D. Sinčić Čorić, N. Pološki Vokić: Priručnik za metodologiju istraživačkog rada, M.E. P. d.o.o., Zagreb, 2010. M. I. Miljević: Metodologija naučnog rada, Univerzitet u istočnom Sarajevu, Filozofski fakultet, Sarajevo, 2007. Z. V. Popović: Kako napisati i objaviti naučno delo, Akademska misao, Beograd, 2004.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
Praćenje sugestija i reakcija polaznika tijekom semestra. Studentska anketa. |