NAZIV PREDMETA |
Fermentirani mliječni proizvodi i sirarstvo |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Tea Bilušić |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
7.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
30 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Stjecanje temeljnih i specifičnih znanja o fermentiranim mliječnim proizvodima i sirevima te njihovoj prehrambenoj važnosti u svakodnevnoj prehrani. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Po uspješnom završetku ovog kolegija studenti bi trebali: - znati vrste fermentiranih mliječnih proizvoda - poznavati postupke proizvodnje fermentiranih mliječnih proizvoda - shvaćati mehanizam i način interakcije između humane crijevne mikroflore i fermentiranih mliječnih proizvoda - znati podjele sireva - shvatiti načine sirenja - poznavati načine obrade sirne mase - poznavati i shvaćati procese zrenja sireva - znati ulogu mikroorganizama u proizvodnji sireva |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Osnovne značajke mlijeka kao sirovine za proizvodnju fermentiranih mliječnih proizvoda i sireva 2. tjedan: Podjela fermentiranih mliječnih proizvoda i njihova nutritivna važnost 3. tjedan: Tehnologija proizvodnje fermentiranih mliječnih proizvoda 4. tjedan: Probiotici i preobiotici – uloga i značaj 5. tjedan: Mane i procesi kvarenja fermentiranih mliječnih proizvoda 6. tjedan: Senzorska svojstva fermentiranih mliječnih proizvoda 7. tjedan: Kontrola kvalitete fermentiranih mliječnih proizvoda 8. tjedan: Povijest sirarstva i podjela sireva 9. tjedan: Kemijski sastav sira i njegov prehrambeni značaj 10. tjedan: Tehnološki postupci u proizvodnji sira 11. tjedan: Tehnološki postupci u proizvodnji sira - nastavak 12. tjedan: Zrenje sira 13. Uloga mikroorganizama u proizvodnji sira 14. tjedan: Mane sireva 15. tjedan: Suvremeni trendovi u sirarstvu Vježbe: - postupak dobivanja jogurta i određivanje njegovih svojstava (stupanj sinereze, senzorika, viskoznost) - usporedba fizikalno-kemijskih svojstava voćnog i običnog jogurta - određivanje stupnja razgradnje proteina iz fermentiranih mliječnih proizvoda in vitro metodom probave - određivanje udjela diacetila u različitim vrstama fermentiranih mliječnih proizvoda - određivanje teksture jogurta s različitim udjelom mliječne masti Proizvodnja sireva (kazeinskih i albuminskih) Fizikalno-kemijska i organoleptička analiza sireva (određivanje udjela vode, udjela soli, udjela masti i proteina i sirevima) - Terenska nastava: posjeta sirani i mljekari |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima u iznosu od 80 % ukupne satnice, laboratorijskog dijela nastave 100 %. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
1.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
1.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
1.0 |
Usmeni ispit |
2.0 |
|
|
Pismeni ispit |
1.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Konačna ocjena se donosi temeljem ocjena parcijalnih ispita, seminara i laboratorijskih vježbi. Bodovanje: <60% nedovoljan; 60-69% dovoljan (2); 70-79% dobar (3); 80-89% vrlo dobar (4); 90-100% izvrstan (5). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
D. Samaržija: Fermentirana mlijeka, Udžbenici Sveučilišta u Zagrebu Zagreb, 2015. |
1 |
|
R. Božanić, I. Jeličić, T. Bilušić: Analiza mlijeka i mliječnih proizvoda, Plejada Zagreb, 2010. |
2 |
|
Havranek i sur.:Sirarstvo, HMU, Zagreb, 2014. |
1 |
|
A. Tamime: Fermented milks, Blackwell Publishing Ltd, 2006. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
|
Dopunska literatura |
M. Tunick: The science of cheese, Oxford University Press, 2014. Lj. Tratnik, R. Božanić: Mlijeko i mliječni proizvodi, HMU, Zagreb, 2012.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|