NAZIV PREDMETA |
Biokemijsko inženjerstvo |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Sandra Svilović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
6.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Ovladati inženjerskim principima u kemiji, biokemiji i prehrambenoj tehnologiji. Stjecanje praktičnih i teoretskih znanja potrebnih za razvoj bioprocesa. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Po uspješnom završetku ovog kolegija studenti bi trebali znati: - razlikovati kinetiku reakcija u homogenim odnosno heterogenim sustavima - opisati osnovne vrste reaktora i bioreaktora - razlikovati kemijske procese od bioprocesa - postaviti reaktorske modele za idealne tipove reaktora - usvojiti osnove procesa bioseparacije - definirati posebnosti miješanja i aeracije u biološkim sustavima - opisati osnovne uređaje za mjerenje |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan:Uvodno predavanje, razlike i sličnosti: reakcijsko inženjerstvo – biokemijsko inženjerstvo; kemijski reaktor – bioreaktor. 2. tjedan: Mehanizam, vrste reakcija, kinetički modeli. Kinetika reakcija u homogenim i heterogenim sustavima. 3. tjedan: Mehanizam, kinetika reakcija u homogenim i heterogenim sustavima - seminari 4. tjedan: Reaktorski modeli idealnih tipova reaktora. 5. tjedan: Idealni reaktori - seminari. 6. tjedan: Područje priprave supstrata. Sterilnost 7. tjedan: Biokatalizatori. Imobilizacija biokatalizatora. Inženjerstvo enzimskih procesa 8. tjedan: Enzimska kinetika - seminari. (I kolokvij) 9. tjedan: Inženjerstvo fermentacijskih procesa. Bioreaktori. 10. tjedan: Bioreaktori za mikroorganizme. Bioreaktori za biljne i životinjske stanice, tkiva i organe. Bioreaktori za enzime. 11. tjedan. Izbor bioreaktora. Bioreaktori - seminar 12. tjedan: Prijenos tvar i energije u biološkom sustavu. 13. tjedan: Proces aeracije. Miješanje u biološkim sustavima. 14. tjedan: Procesi separacije. 15. tjedan: Praćenje, nadzor i regulacija stanja bioprocesa u bioreaktoru (II kolokvij) Vježbe: Aeracija. Određivanje koeficijenta difuzije. Kristalizacija. Osnove rada u Mathcad-u. Enzimska kinetika - Modeliranje podataka korištenjem Michaelis-Mentenove, Lineweaver-Burkovog, Eadie-Hofsteedovog i Hanes-Woolfovog modela. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Studenti su obvezni pohađati nastavu te aktivno sudjelovati u nastavnom procesu. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.5 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
1.5 |
Usmeni ispit |
1.0 |
|
|
Pismeni ispit |
3.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko dva kolokvija tijekom semestra. U ispitnim rokovima se polaže pismeni i usmeni ispit. Ocjene: 55-66% - dovoljan; 67-79% - dobar; 80-92% - vrlo dobar; 93-100% - izvrstan. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
Z. Gomzi: Kemijski reaktori, Hinus, Zagreb, 1998 (I izdanje); 2009 (II izdanje) |
10 |
|
V. Marić, B. Šantek: Biokemijsko inženjerstvo, Golden marketing - tehnička knjiga, Zagreb, 2009. |
1 |
kod predmetnog nastavnika |
|
Dopunska literatura |
A. Vrsalović Presečki: Bioreakcijska tehnika II, Interna skripta, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagrebu, 2013. Z. Findik Blažević: Bioreakcijska tehnika I, Interna skripta, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagrebu, 2013.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj, (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave, (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|