NAZIV PREDMETA |
Primijenjena matematika |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Nives Baranović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
4.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
20 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Studente upoznati s idejama i metodama približnog rješavanja algebarskih i diferencijalnih jednadžbi, interpoliranja te numeričkog integriranja; s pojmovima teorije vjerojatnosti i statistike te njihovom primjenom u konkretnim primjerima i zadacima. Razvijanjem pozitivnog odnosa prema učenju, odgovornosti za svoj uspjeh i napredak te stjecanjem vještina prethodno opisanih kompetencija, od studenta se očekuje da izgradi čvrste temelje za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Student treba imati razvijene temeljne kompetencije vezane za diferencijalni i integralni račun. |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon uspješnog savladavanja sadržaja kolegija, student će znati: - koristiti govorni jezik, simbolički zapis i grafički prikaz pri opisivanju ideja i metoda numeričkog rješavanja jednadžbi; - primjeniti opisane metode u konkretnim zadacima; - opisati i definirati pojmove iz teorije vjerojatnosti; - primjeniti koncepte i metode teorije vjerojatnosti u realnim situacijama; - definirati diskretne i kontinuirane slučajne varijable te njihove karakteristike; - pravilno interpretirati karakteristike slučajnih varijabli na konkretnim primjerima - opisati primjere važnih razdioba te prepozna uvjete za njihovu primjenu pri rješavanju realnih problema; - opisati i definirati pojmove iz teorije statistike; - koristiti računalo i prikladne programske pakete kao alat pri statističkoj obradi podataka; - poznavati proces statističkog testiranja te parametarskog i neparametarskog testiranja uzorka. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
Uvodno predavanje: upoznavanje sa ciljevima i ishodima učenja, planom i programom rada, načinima vrednovanja i kriterijom ocjenjivanja. 1. tjedan: Greške približnih vrijednosti. Vrste grešaka. Izvori grešaka. 2. tjedan: Približno rješavanje jednadžbi (1. dio): Grafička metoda. Metoda polovljenja. Metoda iteracije. 3. tjedan: Približno rješavanje jednadžbi (2. dio): Metoda sekante. Metoda tangente. 4. tjedan: Interpolacija i aproksimacija. 5. tjedan: Numeričko integriranje. Pravokutna formula. Trapezna formula. Simpsonova formula. 6. tjedan: Numeričko rješavanje diferencijalnih jednadžbi. Eulerova metoda. Taylorova metoda. (Kolokvij I) 7. tjedan: Osnove teorije vjerojatnosti: (Elementarni) događaj, relacije, operacije s događajima. 8. tjedan: Definicija klasične vjerojatnosti. Uvjetna vjerojatnost. 9. tjedan: Slučajne veličine. Diskretne i kontinuirane slučajne veličine. Nezavisnost slučajnih veličina. 10. tjedan: Numeričke karakteristike slučajne veličine. Matematičko očekivanje. Disperzija. Mod i medijan. Momenti. Koeficijent asimetrije i spljoštenosti. 11. tjedan: Neke važne diskretne razdiobe: Binomna razdioba. Poissonova razdioba 12 tjedan: Neke važne kontinuirane razdiobe: Normalna razdioba. Uniformna razdioba. Eksponencijalna razdioba. 13. tjedan: Osnove statistike. Populacija. Uzorak. Prikazivanje podataka. Prosječne vrijednosti uzorka. Disperzija uzorka. Mod i medijan uzorka. 14. tjedan: Statističko testiranje. Parametarsko testiranje. Neparametarsko testiranje. Χ2 test. 15. tjedan: Rad u proračunskim tablicama (Kolokvij 2) |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Redovito pohađanje nastave te aktivno sudjelovanje u raspravama i rješavanju postavljenih zadaća. Polaganje ispita: pisani i usmeni dio. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
Samostali zadaci |
0.8 |
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
0.0 |
Usmeni ispit |
1.6 |
|
|
Pismeni ispit |
1.6 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Prvi način: rad tijekom semestra 20% (R), kolokviji 40% (P) i usmeni dio ispita 40% (U). Tijekom semestra student može rješavati dodatne zadatke, izraditi seminarski rad te svoje znanje iskazivati kroz aktivnosti na satu. Zaključna ocjena: z = 0.2 (R) + 0.4 (P) + 0.4 (U) Drugi način: pisani dio ispita 50% i usmeni dio ispita 50%.z = 0.5 (P) + 0.5 (U). Da bi se donijela zaključna ocjena, pisani i usmeni dio ispita moraju biti pozitivno ocjenjeni. Položen pisani dio ispita vrijedi do kraja akademske godine i uvjet je za usmeni dio ispita. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
N. Baranović: Primijenjena matematika, materijal dostupan na moodlu Filozofskog fakulteta, 2014. https://paideia.ffst.hr/learning/login/index.php |
0 |
e-learning |
|
Dopunska literatura |
I. Ivanšić: Numerička matematika, Element, Zagreb, 2002. R. Scitovski: Numerička matematika http://www.mathos.unios.hr/nm/materijali/Num.pdf), 2004. N. Elezović: Diskretna vjerojatnost, Element, Zagreb, 2008 N. Elezović: Matematička statistika. Statistički procesi, Element, Zagreb, 2008 E. Kreyszig: Advanced Engineering Mathematics, J. Wiley & Sons, New York,1999. (http://faculties.sbu.ac.ir/~sadough/pdf/Advanced%20Engineering%20Mathematics%2010th%20Edition.pdf)
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj, (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave, (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|