NAZIV PREDMETA |
Kompozitni materijali |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Pero Dabić Prof. dr. sc. Matko Erceg |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
4.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
spoznaje o važnosti kompozitnih materijala poboljšanih ili posebnih svojstava u suvremenom društvu - saznanja o tehnologijama dobivanja takvih materijala |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Nema. |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - definirati i razlikovati vrste kompozitnih materijala - opisati postupke pripreme kompozitnih materijala - povezati sastav, strukturu, pripravu i svojstva kompozitnih materijala - zaključiti o važnosti kompozitnih materijala u suvremenom društvu |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: kompoziti – definicije, osnovni pojmovi i sistematizacija, povijesni razvoj kompozitnih materijala, polimerni kompoziti, tržište, primjena 2. tjedan: polimerne matrice (plastomerne, duromerne) – svojstva, primjena, prednosti i nedostatci; 3. tjedan: polimerni kompoziti s česticama i vlaknima (svojstva, karakterizacija) 4. tjedan: polimerni kompoziti s česticama i vlaknima (granična površina, adhezija, kompatibilnost i kompatibilizacija) 5. tjedan: postupci priprave polimernih kompozita (ručno i kontinuirano laminiranje, štrcanje, namotavanje, centrifugalno lijevanje, podtlačno kalupljenje gumenom vrećom, vruće prešanje, autoklavno praoblikovanje, izravno prešanje, pultrudiranje) 6. tjedan: polimerni nanokompoziti (metode priprave – interkalacija iz taljevine, interkalacija iz otopine, polimerizacija in situ, sol-gel postupak; svojstva i primjena, metode karakterizacije) 7. tjedan: postupci oporabe polimernih kompozita 8. tjedan: komentari, rasprava, zaključci. Provjera znanja (1. kolokvij). 9. tjedan: anorganski kompozitni materijali, vrste i usporedba s klasičnim anorganskim materijalima, pregled proizvodnje i primjena 10. tjedan: napredni anorganski kompozitni materijali: mikro i nanostrukturirani materijali, kompozitni materijali armirani mikro i nano vlaknima 11. tjedan: tehnologija dobivanja naprednih anorganskih kompozitnih materijala - fizikalno, kemijsko i plazma vakuum naparavanje, vrste i svojstva kompozita 12.tjedan: tehnologija dobivanja naprednih anorganskih kompozitnih materijala - sol-gel postupci, vrste i svojstava kompozita 13. tjedan : tehnologija dobivanja naprednih anorganskih kompozitnih materijala hidrotermalni postupci-vrste i svojstva kompozita 14. tjedan: karakterizacija anorganskih kompozita, trajnost i oporaba 15. tjedan: završni komentari, rasprava, zaključci. Provjera znanja (2. kolokvij). Vježbe: Priprava kompozita biorazgradljivog polilaktida i mljevenih koštica maslina, Priprava nanokompozita poli(etilen-oksida), Priprava cementnih kompozita uz dodatak nanopunila, Priprava anorganskih polimernih nanokompozita, Kompozitni materijali na osnovi termoplastičnih polimera i crvenog mulja, Analiza kompozitnih materijala primjenom infracrvene spektroskopije, diferencijalne pretražne kalorimetrije, termogravimetrije i EDXRF tehnike. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima u 80%-tnom iznosu, a laboratorijskim vježbama u 100%-tnom iznosu od ukupnog fonda sati. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
1.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.2 |
Eksperimentalni rad |
0.5 |
Referat |
0.0 |
Priprema za kolokvij iz lab. v |
0.3 |
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
0.7 |
Usmeni ispit |
0.6 |
|
|
Pismeni ispit |
0.7 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Kontinuirano vrjednovanje: Cjelokupni ispit može se položiti preko dva kolokvija tijekom semestra. Prag prolaznosti je 50%. Svaki kolokvij u ocjeni učestvuje s 35%. Laboratorijske vježbe učestvuju u ocjeni 20%. Prisutnost predavanjima u 80-100%-tnom iznosu je 10% ocjene. Završno vrjednovanje: Studentima koji su položili jedan kolokvij, isti se priznaje kao dio ispita i to kao 10% ocjene. Preostali dio polažu pismeno i usmeno u redovitim ispitnim rokovima. Pismeni ispit u tom slučaju ima udio 30%, usmeni 40%, dok laboratorijske vježbe imaju udio 20%. Studenti koji nisu položili niti jedan kolokvij polažu ispit koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela u redovitim ispitnim rokovima. Prag prolaznosti je 50%, a pojedini oblik ispita učestvuje u ocjeni s po 40%. Laboratorijske vježbe učestvuju u ocjeni s udjelom 20%. Ocjene: dovoljan (50-61%), dobar (62-74%), vrlo dobar (75-87%), izvrstan (88-100%). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
L.P. Durand, Composite materials research progress, Nova Science Publishers, Inc., New York, 2008. |
1 |
Web stranice KTF-a |
A.M. Brandt, Cement-based composites: materials, mechanical properties and performance, Taylor & Francis Group, New York, 2009. |
1 |
|
W. Krenkel, Ceramic Matrix Composites, Willey-VCH Verlag GmbH & Co., Weinheim, 2008. |
1 |
|
C.A. Harper, Handbook of Plastics, Elastomers, and Composites, Fourth Edition The McGraw-Hill Companies, Inc., New York, 2002. |
1 |
|
T.W. Chou, Structure and properties of composites, Vol. 13 in Materials science and technology, R.W. Chan, P. Haasen & E.J. Kraemer, Eds., VCH Publishers Inc, New York, 1993. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
D. Gay, Composite materials, CRC Press, Boca Raton, 2003.; K.S. Mazdiyasni, Fiber reinforced ceramic composites: materials, processing, and technology, Noyes Publications, New Jersey, 1990.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|