NAZIV PREDMETA |
Matematika |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Izv. prof. dr. sc. Tanja Vučičić |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
8.0 |
|
Suradnici |
Lucija Ružman |
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Upoznati studente s osnovnim elementima diferencijalnog i integralnog računa te linearne algebre. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - prepoznati i nacrtati grafove osnovnih funkcija, odrediti domenu složenijih funkcija izračunati derivacije funkcija - primijeniti diferencijalni račun pri različitim problemima povezanim s izučavanjem funkcija i njihovih grafova - tehnike integriranja (supstitucija i parcijalna integracija) - primijeniti integralni račun na različite probleme u geometriji - riješiti matričnu jednadžbu, te linearni sustav primjenom Gaussovog algoritma |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. Skupovi: pojam skupa i operacije sa skupovima, skupovi brojeva 2. Funkcije: pojam funkcije, kompozicija funkcija, inverzna funkcija 3. Elementarne funkcije 4. Nizovi: pojam i granična vrijednost niza. Granična vrijednost i neprekidnost funkcije 5. Derivacija i primjena: pojam derivacije, geometrijska i fizikalna interpretacija, tehnike deriviranja 6. Diferencijal. Derivacije višeg reda 7. Teoremi diferencijalnog računa. Ekstrem funkcije 8. Infleksija. Asimptote. Ispitivanje tijeka i crtanje grafa funkcije 9. Integral i primjena: neodređeni integral, metode integriranja 10. Određeni integral 11. Primjena određenog integrala 12. Matrice i vektori: operacije s matricama, determinanta, inverzna matrica 13. Sustavi linearnih jednadžbi. 14. Klasična algebra vektora. Skalarni, vektorski i mješoviti produkt 15. Pregled gradiva. Ponavljanje. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Redovito pohađanje nastave. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
3.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
2.0 |
Usmeni ispit |
1.5 |
|
|
Pismeni ispit |
1.5 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Polaganje ispita: kontinuiranim praćenjem rada tijekom nastave ili u ispitnim rokovima polaganjem pismenog i usmenog dijela. Na početku kolegija studenti će biti upoznati s detaljno razrađenim pravilima za oba načina polaganja. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
T. Bradić, R. Roki et. al., Matematika za tehnološke fakultete, Element, Zagreb (više izdanja) |
47 |
|
B.P. Demidovič, Zadaci i riješeni primjeri iz više matematike, Tehnička knjiga, Zagreb (više izdanja) |
5 |
|
|
Dopunska literatura |
S. Kurepa, Matematička analiza I i II dio, Školska knjiga, Zagreb, 1997. I. Slapničar, Matematika 1, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, Sveučilište u Splitu, Split, 2002. (http://lavica.fesb.hr/mat1) I. Slapničar, Matematika 2, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, Split, 2008. (http://lavica.fesb.hr/mat2) Hughes-Hallett, Gleason et al., Calculus, John Wiley and Sons, Inc., New York, 2000.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj, (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave, (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|