NAZIV PREDMETA |
Procjena životnog ciklusa proizvoda |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Matko Erceg |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
4.5 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Dati cjelovit uvid u metodu procjene životnog ciklusa (LCA) kao standardiziranog ekološkog alata za uspoređivanje različitih proizvoda i procesa s obzirom na njihov utjecaj na okoliš. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da: - razumije i ovlada pojmovima održivog razvoja i ekološke politike, - se upozna sa zakonskom regulativom iz područja zaštite okoliša, - upozna više pristupa procjeni životnog ciklusa proizvoda, - izradi i prezentira jednostavni projekt u zaštiti okoliša, - zna primjeniti računalne aplikacije iz područja LCA metode, - razvije kreativno i kritičko razmišljanje pri evaluaciji rezultatat LCA metode. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Okoliš: ekološki sustavi, izvori onečišćenja, antoprogeno onečišćenje, posljedice onečišćenja okoliša (ekološki ”bumerang”). 2. tjedan: Održivi razvoj i ekološka politika. 3. tjedan: Pravni sustav zaštite okoliša u svijetu i Republici Hrvatskoj. 4. tjedan: Ekološki menadžment: pojam i misija. Sustavi upravljanja okolišem, ISO 14001. 5. tjedan: Pristup ”Životni ciklus”: Razmišljanje o životnom ciklusu (Life Cycle Thinking (LCT); Life Cycle Initiative (LCI); Procjena životnog ciklusa - Life Cycle Assessment (LCA); Upravljanje životnim ciklusom - Life Cycle Management (LCM). 6. tjedan: Rasprava po prethodno obrađenim temama. Zaključci. 7. tjedan: Standardizacija metode procjene životnog ciklusa: ISO 14040 i ISO 14044. 8. tjedan: Struktura LCA metode (1. dio). 9. tjedan: Struktura LCA metode (2. dio). 10. tjedan: Računalni programi (software) za LCA analizu - LCA analiza na odabranim primjerima (1. dio) 11. tjedan: Računalni programi (software) za LCA analizu - LCA analiza na odabranim primjerima (2. dio). 12. tjedan: Prednosti i nedostatci LCA pristupa. Odabrani primjeri. 13. tjedan: Područja primjene LCA rezultata: dizajn za okoliš, poboljšanje proizvoda (tehnologije), strateško planiranje, marketing, snižavanje troškova. 14. tjedan: Upravljanje znanjem u funkciji zaštite okoliša - misija obrazovnog sustava u zaštiti okoliša. 15. tjedan: Završno predavanje. Rasprava po prethodno obrađenim temama. Zaključci. SEMINAR: Seminar će se iskoristiti za dodatne analize i raspravu po obrađenim nastavnim jedinicama. Studenti će također dobiti individualne i grupne zadatke (projekte) koje će rješavati i prezentirati na seminaru. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima i seminarima u iznosu od 80 % ukupne satnice. Izrada samostalnih i zajedničkih zadataka (projekata) i njihova prezentacija. Aktivno sudjelovanje u nastavi. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
1.5 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
0.9 |
Usmeni ispit |
0.7 |
|
|
Pismeni ispit |
0.8 |
Projekt |
0.6 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Kontinuirano vrjednovanje: Cjelokupni ispit može se položiti preko dva kolokvija tijekom semestra. Prag prolaznosti je 60%. Svaki kolokvij u ocjeni učestvuje s 45%. Prisutnost predavanjima u 80-100%-tnom iznosu je 10% ocjene. Završno vrjednovanje: Studentima koji su položili jedan kolokvij (prethodna aktivnost) isti se priznaje kao dio ispita i to kao 10% ocjene. Preostali dio polažu pismeno i usmeno u redovitim ispitnim rokovima. Pismeni ispit u tom slučaju ima udio 40%, usmeni 50%. Studenti koji nisu položili niti jedan kolokvij polažu ispit koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela u redovitim ispitnim rokovima. Prag prolaznosti je 60%, a pojedini oblik ispita učestvuje u ocjeni s po 50%. Ocjene: dovoljan (60-69%), dobar (70-79%), vrlo dobar (80-89%), izvrstan (90-100%). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
J. Guinee, Handbook on Life Cycle Assessment: Operational Guide to ISO Standards, Kluwer Academic Publishers, New York, 2002. |
0 |
pdf |
M. Črnjak, K. Črnjar, Menadžment održivog razvoja, AKD, Zagreb, 2009. |
0 |
pdf |
H. Wenzel, M. Hauschild, L. Alting, Environmental Assessment of Products, Volume ½, Kluwer Academic Publishers, New York, 2002. |
0 |
pdf |
|
Dopunska literatura |
Znanstveni i stručni radovi iz područja predmeta.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|