NAZIV PREDMETA |
Galvanotehnika |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Ladislav Vrsalović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Upoznavanje studenata sa osnovnim principima galvanotehnike. Upoznavanje studenata s praktičnim problemima i primjenama galvanotehnike. Stjecanje osnovnih teorijskih i praktičnih znanja za rad u galvanotehničkim pogonima. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon uspješno položenog ispita studenti će moći: Odabrati najprikladniju metalnu prevlaku za odgovarajuću metalnu podlogu. Razlikovati sve procesne parametre koji utječu na kvalitetu metalnih prevlaka. Samostalno izvoditi ili pratiti procese elektroplatiranja. identificirati uzroke nastanka pogrešaka na prevlaci i pronaći odgovarajuća rješenja. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Uvod. Proces dobivanja galvanskih i kemijskih prevlaka. Taloženje metala na katodi. 2. tjedan: Elektrokristalizacija. Raspodjela struje i metalnog taloga na katodi. 3. tjedan: Taložna moć elektrolita. 4. tjedan: Priprema uzoraka za nanošenje metalne prevlake. Mehanička, kemijska i elektrokemijska priprema. 5. tjedan: Galvaniziranje. Sastav kupke. Materijal i oblik anoda za elektroplatiranje. Temperatura i miješanje kupke. 6. tjedan: Vrsta i gustoća struje. Izvori struje i pogoni za elektroplatiranje. 7. tjedan: Najvažniji procesi elektroplatiranja metala. Elektroplatiranje kositrom. 8. tjedan: I. kolikvij. Elektroplatiranje cinkom. 9. tjedan: Elektroplatiranje niklom. 10. tjedan: Elektroplatiranje bakrom. Elektroplatiranje kromom. 11. tjedan: Uzrok pogrešaka na prevlaci kod elektroplatiranja metala. Elektroplatiranje plemenitim metalima. 12. tjedan: Dobivanje metalnih prevlaka vrućim postupcima. Prevlake dobivene difuzijskim postupcima. 13. tjedan: Elektroplatiranje nemetalnih supstrata. Elektroplatiranje predmeta od plastičnih ABS masa. Elektroplatiranje predmeta od poroznih materijala. 14. Elektroformiranje. 15. Voda u galvanotehnici. II. parcijalna provjera znanja. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Pohađanje predavanja, polaganje ispita |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.5 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
1.0 |
Usmeni ispit |
1.0 |
|
|
Pismeni ispit |
0.5 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Studenti mogu položiti dio ili cjelokupni ispit preko dvije provjere znanja tijekom semestra. Studenti koji ne polože ispit na ovaj način polažu cjeloviti ispit u ispitnim terminima. U ispitnim terminima studenti polažu pismeni I usmeni ispit. Ocijenjivanje: <55% nedovoljan; 55-66% dovoljan (2); 67-78% dobar (3); 79-90% vrlo dobar (4); 91-100% izvrstan (5) |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
M. Gojić, površinska obradba materijala, Metalurški fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Sisak, 2010. |
2 |
|
E. Stupnišek Lisac, Korozija i zaštita konstrukcijskih materijala, FKIT Zagreb, 2007. |
1 |
|
M. Schlesinger, M. Paunović, Modern electroplating, IV. edition, J. Wiley & Sons, USA, 2000. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
I. Esih, Z. Dugi, Tehnologija zaštite od korozije, Školska knjiga, Zagreb,1990. I. Esih, Osnove površinske zaštite, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, 2003. D.A. Jones, Principles and Prevention of Corrosion, 2nd Ed. Prentice Hall, Upper Sadle River, 1996. M. Paunović, M. Schlesinger, Fundamentals of electrochemical deposition, J. Wiley & sons, USA 1998.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Vođenje evidencije o prisutnosti na nastavi; godišnja analiza uspješnosti polaganja ispita; studentska anketa s ciljem evaluacije nastavnika; samoevaluacija nastavnika; povratna informacija od strane studenata koji su već diplomirali o relevantnosti sadržaja predmeta. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|