NAZIV PREDMETA |
Vježbe iz tehnoloških procesa organske industrije |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Nataša Stipanelov Vrandečić |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Osposobiti studenta za samostalnu provedbu tehnološkog procesa u laboratorijskom mjerilu uz kontrolu kvalitete sirovina i produkata. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita student je sposoban: 1. samostalno provoditi tehnološki proces u laboratorijskom mjerilu 2. provesti analizu sirovina i produkata 3. interpretirati prikupljene podatke i rezultate mjerenja 4. sudjelovati u timskom radu i samostalno prezentirati rezultate istraživanja |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
Provedba tehnološkog procesa u laboratorijskom mjerilu uz određivanje kinetičkih i termodinamičkih parametara procesa uz tehničku analiza sirovina i nastalih produkata za 5 vježbi: Vježba 1. Goriva, maziva i ostali naftni derivati (standardne metode ispitivanja kvalitete) Vježba 2. Intermedijari i industrijske kemikalije (dehidriranje etanola u acetaldehid; oksidacija parafinskih voskova u masne kiseline; sinteza dibutilftalata esterifikacijom Vježba 3. Sinteza bojila i bojenje vlakana (određivanje bojadisarske skupine bojilima, sinteza bojila, priprema kupelji i bojanje tekstilnih vlakana) Vježba 4. Ulja i masti i površinski aktivne tvari (priprema sapuna; analiza tekućih i praškastih detergenata) Vježba 5. Polimeri i polimerizacije: određivanje karakteristika PVC praha, određivanje K-vrijednosti, toplinska razgradnja PVC-a u mješavini Sinteza polimera postupnom polimerizacijom i lančanom polimerizacijom |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima (min. 70 %), laboratorijskim vježbama (100 %), izrada i prezentacija seminarskog rada |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
1.5 |
Referat |
0.5 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
1.0 |
Usmeni ispit |
0.0 |
|
|
Pismeni ispit |
0.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Student je dužan položiti kolokvij prije svake vježbe. Nakon odrađenog praktičnog dijela nastave student je dužan predati referat o provedenoj vježbi. Prag uspješnosti za svaku aktivnost je 60 %. Ocjene: 60 -70 % - dovoljan (2); 71-80 % - dobar (3); 81-90 % - vrlo dobar (4); 91-100 % - izvrstan (5). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
T. Kovačić: Vježbe iz Tehnoloških procesa organske industrije, (1 do 5) (dopunjeno izdanje), Zavod za organsku tehnologiju Kemijsko-tehnološki fakultet, Split, 2000 |
1 |
web KTF-a |
I. Klarić, Vježbe iz polimerizacije (za internu upotrebu), Tehnološki fakultet u Splitu, Split 1990.; |
1 |
web KTF-a |
|
Dopunska literatura |
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti izvođenja nastave i usvajanja znanja (vještina), prati se na razini: (1) nastavnika, prihvaćanjem sugestija polaznika i kolega, (2) fakulteta, provođenjem anketiranja polaznika o kvaliteti nastave. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|