Promijeni jezik
Mjerenje i vođenje procesa
NAZIV PREDMETA | Mjerenje i vođenje procesa | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kod |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Nositelj/i predmeta |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Suradnici |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Status predmeta |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
OPIS PREDMETA | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ciljevi predmeta |
Omogućiti studentima da shvate značaj automatiziranih sustava, da shvate da je samostalni rad takvih sustava rezultat promišljenih i fizički realiziranih postupaka vođenja, kao i ulogu mjerne opreme u tom radu. Omogućiti studentima stjecanje osnovnih znanja o uporabi računala kao podršci vođenju procesa. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Položeni predmeti Matematika I, Matematika II i Fizika. Kompetencije potrebne za premet su znanja iz područja matematike (poznav |
||||||||||||||||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita studenti će biti osposobljeni opisati različite mjerne pretvornike i analizirati značaj i utjecaj mjerenja pojedinih veličina u svrhu vođenja procesa. Studenti će moći opisati temeljne pojmove iz teorije vođenja i nadzora procesa, kao i argumentirati odabir instrumenata. Moći će opisati jednostavnu uporabu računala kao podršku teoriji vođenja, a moći će i izračunati elementarne podatke potrebne za vođenje jednostavnih sustava. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
Značenje i uloga instrumentacije u kemijskom inženjerstvu. Opće značajke mjernih pretvornika. Mjerenje tlaka. Mjerenje temperature. Mjerenje protjecanja. Mjerenje razine. Mjerenje vlage i mokrine. Temeljni pojmovi o vođenju. Sustavni pristup vođenju. Ciljevi vođenja. Vladanje vođenih procesa: matematičko modeliranje. Temeljni pojmovi i postupci: Laplaceova transformacija, prijenosna funkcija, algebra blokova. Analiza procesa prvog i drugog reda, prijelazne promjene, ustaljeno stanje. Procesi prvog i drugog reda u regulacijskom krugu: analiza stabilnosti, sinteza P-regulatora. Izvedba i karakteristike instrumentacije u regulacijskom krugu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Vrste izvođenja nastave: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Obveze studenata |
Pohađanje nastave. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Tijekom semestra održavaju se dva međuispita. Nakon semestra polažu se pismeni ispiti. Uvjet za pozitivnu ocjenu je 50% bodova na svakom međuispitu ili na samom ispitu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Dopunska literatura |
J. Božičević, Temelji automatike 1, Školska knjiga, Zagreb, 1992. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Tijekom semestra održavaju se dva međuispita. Nakon semestra polažu se pismeni ispiti. Svaki međuispit i ispit sastoji se odviše kraćih pitanja putem kojih se provjerava razumijevanje teorije i sposobnost studenata da opišu temeljne pojmove, ali provjerava se i sposobnost studenata da pokažu sposobnost primjene teorije kod jednostavnih primjera. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|