NAZIV PREDMETA |
Poduzetništvo i menadžment u proizvodnji hrane i pića |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Nikša Alfirević |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
4.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
10 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Osmisliti poduzetnički poduhvat i predložiti uporabu funkcija menadžmenta (planiranja, organiziranja, kadroviranja, vođenja i kontrole) u kontekstu prehrambene industrije. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Po završetku kolegija, studenti će moći: - oblikovati alternativne prijedloge poduzetničkog poduhvata - vrednovati i prosuditi prijedloge poduzetničkog poduhvata - ocijeniti okolinu poduzeća (organizacije) - preporučiti tijek menadžerskog planiranja - osmisliti organizacijsku strukture izradom organizacijskih shema (organigrama) - utvrditi pristupe upravljanju ljudskim resursima - procijeniti radni učinak i upravljanje kompenzacijama - pripremiti pristupe vođenju i motivaciji zaposlenika - razviti prijedlog menadžerske kontrole uz uporabu temeljnih metoda i tehnika kontroliranja |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Uvod u poslovanje. Pravni oblici poslovnih organizacija (poduzeća). Pojmovi poduzetništva i menadžmenta. 2. tjedan: Modeli, pristupi i odrednice suvremenog poduzetništva. 3. tjedan: Poduzetnički poticaji i rizici. Oblici potpore poduzetništvu. 4. tjedan: Uvod u menadžment. Menadžerske funkcije. Odnos poduzetnika/ice i menadžmenta. 5. tjedan: Okolina organizacije. Metode analize okoline. SWOT i PEST analiza. 6. tjedan: Temelji poslovnog planiranja. Vrste i sadržaj poslovnih planova. 7. tjedan: Priroda organiziranja. Radna mjesta i organizacijske strukture. 8. tjedan: Temeljni oblici organizacijskih struktura. 9. tjedan: Uvod u kadroviranje. Opis radnog mjesta. Regrutiranje i izbor kadrova. 10. tjedan: Upravljanje kompenzacijama. Planiranje troškova zaposlenika. 11. tjedan: Temeljna obilježja vođenja. Vođenje u poduzetništvu i menadžmentu. 12. tjedan: Motivacija i upravljanje međuljudskim odnosima. 13. tjedan: Temeljni kontrole. Pojam, proces i područja kontrole. 14. tjedan: Kontrola poduzetničkog poduhvata. 15 tjedan: Ponavljanje i utvrđivanje gradiva Seminari: Organizacija i poduzeće. Pravni oblici poslovnih organizacija. Specifičnosti prehrambene industrije; Generiranje poslovnih ideja; Vrednovanje poslovnih ideja; Uvod u marketinške aspekte poslovne ideje; Razrada marketinškog aspekta poslovne ideje; Razrada marketinškog aspekta poslovne ideje; Organizacijski aspekt poslovne ideje (radna mjesta i organizacijska struktura); Kadrovsko planiranje novog poslovnog poduhvata; Izabrani financijski aspekti poslovne ideje; Razrada izabranih financijskih aspekata poslovne ideje; Razrada izabranih financijskih aspekata poslovne ideje; Motivacija za pokretanje novog poslovnog pothvata. Vođenje; Prezentacija i rasprava razrađenih poslovnih ideja; Ponavljanje i utvrđivanje gradiva |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
|
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
Samostalni rad |
1.0 |
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|