Poduzetništvo i menadžment u proizvodnji hrane i pića

NAZIV PREDMETA Poduzetništvo i menadžment u proizvodnji hrane i pića

Kod

KTM221

Godina studija

2.

Nositelj/i predmeta

Prof. dr. sc. Nikša Alfirević

Bodovna vrijednost (ECTS)

4.0

Suradnici

Način izvođenja nastave (broj sati u semestru)

P S V T

30

15

0

0

Status predmeta

Izborni

Postotak primjene e-učenja

10 %

OPIS PREDMETA

Ciljevi predmeta

Osmisliti poduzetnički poduhvat i predložiti uporabu funkcija menadžmenta (planiranja, organiziranja, kadroviranja, vođenja i kontrole) u kontekstu prehrambene industrije.

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

 

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)

Po završetku kolegija, studenti će moći:
- oblikovati alternativne prijedloge poduzetničkog poduhvata
- vrednovati i prosuditi prijedloge poduzetničkog poduhvata
- ocijeniti okolinu poduzeća (organizacije)
- preporučiti tijek menadžerskog planiranja
- osmisliti organizacijsku strukture izradom organizacijskih shema (organigrama)
- utvrditi pristupe upravljanju ljudskim resursima
- procijeniti radni učinak i upravljanje kompenzacijama
- pripremiti pristupe vođenju i motivaciji zaposlenika
- razviti prijedlog menadžerske kontrole uz uporabu temeljnih metoda i tehnika kontroliranja

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

1. tjedan: Uvod u poslovanje. Pravni oblici poslovnih organizacija (poduzeća). Pojmovi poduzetništva i menadžmenta.
2. tjedan: Modeli, pristupi i odrednice suvremenog poduzetništva.
3. tjedan: Poduzetnički poticaji i rizici. Oblici potpore poduzetništvu.
4. tjedan: Uvod u menadžment. Menadžerske funkcije. Odnos poduzetnika/ice i menadžmenta.
5. tjedan: Okolina organizacije. Metode analize okoline. SWOT i PEST analiza.
6. tjedan: Temelji poslovnog planiranja. Vrste i sadržaj poslovnih planova.
7. tjedan: Priroda organiziranja. Radna mjesta i organizacijske strukture.
8. tjedan: Temeljni oblici organizacijskih struktura.
9. tjedan: Uvod u kadroviranje. Opis radnog mjesta. Regrutiranje i izbor kadrova.
10. tjedan: Upravljanje kompenzacijama. Planiranje troškova zaposlenika.
11. tjedan: Temeljna obilježja vođenja. Vođenje u poduzetništvu i menadžmentu.
12. tjedan: Motivacija i upravljanje međuljudskim odnosima.
13. tjedan: Temeljni kontrole. Pojam, proces i područja kontrole.
14. tjedan: Kontrola poduzetničkog poduhvata.
15 tjedan: Ponavljanje i utvrđivanje gradiva
Seminari:
Organizacija i poduzeće. Pravni oblici poslovnih organizacija. Specifičnosti prehrambene industrije; Generiranje poslovnih ideja; Vrednovanje poslovnih ideja; Uvod u marketinške aspekte poslovne ideje; Razrada marketinškog aspekta poslovne ideje; Razrada marketinškog aspekta poslovne ideje; Organizacijski aspekt poslovne ideje (radna mjesta i organizacijska struktura); Kadrovsko planiranje novog poslovnog poduhvata; Izabrani financijski aspekti poslovne ideje; Razrada izabranih financijskih aspekata poslovne ideje; Razrada izabranih financijskih aspekata poslovne ideje; Motivacija za pokretanje novog poslovnog pothvata. Vođenje; Prezentacija i rasprava razrađenih poslovnih ideja; Ponavljanje i utvrđivanje gradiva

Vrste izvođenja nastave:

Obveze studenata

 

Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta):

Pohađanje nastave

0.0

Istraživanje

0.0

Praktični rad

0.0

Eksperimentalni rad

0.0

Referat

0.0

Samostalni rad

1.0

Esej

0.0

Seminarski rad

0.0