| NAZIV PREDMETA | Primijenjena matematika | 
|---|
| Kod |  | 
| Nositelj/i predmeta | 
   
   | Nives Baranović | Bodovna vrijednost (ECTS) | 4.0 |  | 
| Suradnici | 
   
   |  | Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |  |  | 
| Status predmeta | 
   
   | Obvezni | Postotak primjene e-učenja | 20 % |  | 
| OPIS PREDMETA | 
| Ciljevi predmeta | Studente upoznati s idejama i metodama približnog rješavanja algebarskih i diferencijalnih jednadžbi, interpoliranja te numeričkog integriranja; s pojmovima teorije vjerojatnosti i statistike te njihovom primjenom u konkretnim primjerima i zadacima.Razvijanjem pozitivnog odnosa prema učenju, odgovornosti za svoj uspjeh i napredak te stjecanjem vještina prethodno opisanih kompetencija, od studenta se očekuje da izgradi čvrste temelje za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja.
 | 
| Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet | Student treba imati razvijene temeljne kompetencije vezane za diferencijalni i integralni račun. | 
| Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) | Nakon uspješnog savladavanja sadržaja kolegija, student će znati:- koristiti govorni jezik, simbolički zapis i grafički prikaz pri opisivanju ideja i metoda numeričkog rješavanja jednadžbi;
 - primjeniti opisane metode u konkretnim zadacima;
 - opisati i definirati pojmove iz teorije vjerojatnosti;
 - primjeniti koncepte i metode teorije vjerojatnosti u realnim situacijama;
 - definirati diskretne i kontinuirane slučajne varijable te njihove karakteristike;
 - pravilno interpretirati karakteristike slučajnih varijabli na konkretnim primjerima
 - opisati primjere važnih razdioba te prepozna uvjete za njihovu primjenu pri rješavanju realnih problema;
 - opisati i definirati pojmove iz teorije statistike;
 - koristiti računalo i prikladne programske pakete kao alat pri statističkoj obradi podataka;
 - poznavati proces statističkog testiranja te parametarskog i neparametarskog testiranja uzorka.
 | 
| Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave | Uvodno predavanje: upoznavanje sa ciljevima i ishodima učenja, planom i programom rada, načinima vrednovanja i kriterijom ocjenjivanja.1. tjedan: Greške približnih vrijednosti. Vrste grešaka. Izvori grešaka.
 2. tjedan: Približno rješavanje jednadžbi (1. dio): Grafička metoda. Metoda polovljenja. Metoda iteracije.
 3. tjedan: Približno rješavanje jednadžbi (2. dio): Metoda sekante. Metoda tangente.
 4. tjedan: Interpolacija i aproksimacija.
 5. tjedan: Numeričko integriranje. Pravokutna formula. Trapezna formula. Simpsonova formula.
 6. tjedan: Numeričko rješavanje diferencijalnih jednadžbi. Eulerova metoda. Taylorova metoda. (Kolokvij I)
 7. tjedan: Osnove teorije vjerojatnosti: (Elementarni) događaj, relacije, operacije s događajima.
 8. tjedan: Definicija klasične vjerojatnosti. Uvjetna vjerojatnost.
 9. tjedan: Slučajne veličine. Diskretne i kontinuirane slučajne veličine. Nezavisnost slučajnih veličina.
 10. tjedan: Numeričke karakteristike slučajne veličine. Matematičko očekivanje. Disperzija. Mod i medijan. Momenti. Koeficijent asimetrije i spljoštenosti.
 11. tjedan: Neke važne diskretne razdiobe: Binomna razdioba. Poissonova razdioba
 12 tjedan: Neke važne kontinuirane razdiobe: Normalna razdioba. Uniformna razdioba. Eksponencijalna razdioba.
 13. tjedan: Osnove statistike. Populacija. Uzorak. Prikazivanje podataka. Prosječne vrijednosti uzorka. Disperzija uzorka. Mod i medijan uzorka.
 14. tjedan: Statističko testiranje. Parametarsko testiranje. Neparametarsko testiranje. Χ2 test.
 15. tjedan: Rad u proračunskim tablicama (Kolokvij 2)
 | 
| Vrste izvođenja nastave: |  | 
| Obveze studenata | Redovito pohađanje nastave te aktivno sudjelovanje u raspravama i rješavanju postavljenih zadaća. Polaganje ispita: pisani i usmeni dio. | 
| Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): | 
   
   | Pohađanje nastave | 0.0 | Istraživanje | 0.0 | Praktični rad | 0.0 |  
   | Eksperimentalni rad | 0.0 | Referat | 0.0 | Samostali zadaci | 0.8 |  
   | Esej | 0.0 | Seminarski rad | 0.0 |   |  |