NAZIV PREDMETA |
Kruti otpad i oporaba |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Ladislav Vrsalović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
5.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Upoznavanje s problematikom onečišćenja okoliša krutim otpadom, njegovim uzrocima i utjecaju na okoliš te mogućnostima rješavanja ovog problema odvajanjem komponenti krutog otpada koje se mogu koristiti za dobivanje novih upotrebljivih proizvoda ili energije. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - Razlikovati vrste krutog otpada. - Usporediti metode razvrstavanja otpada. - Prezentirati načine korisne upotrebe različitih vrsta otpada. - Interpretirati zakonsku regulativu iz područja gospodarenja otpadom u Republici - Hrvatskoj. - Opisati osnovne karakteristike odlagališta komunalnog otpada. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Uvod. Definicije otpada i osnovni pojmovi vezani za otpad. Podjela otpada. Vrste i rasprostranjenost krutog otpada. 2. tjedan: Opasni otpad. 3. tjedan: Prijenos štetnih tvari kroz zemljište i njihova interakcija sa zemljištem. 4. tjedan: Sakupljanje, transport, separacija i mehanička obrada krutog otpada. 5. tjedan: Dobivanje upotrebljivih materijala iz krutog otpada. Izravno recikliranje i sustavi za recikliranje. 6. tjedan: Sanitarno odlaganje. Kompostiranje. 7. tjedan: Termička obrada i piroliza. Provjera znanja (I. kolokvij). 8. tjedan: Postupci dobivanja energije iz krutog otpada. 9. tjedan: Proizvodnja etanola i metana iz biomase. 10. tjedan: Principi korištenja otpada iz agrikulture i agroindustrije. Zbrinjavanje otpada iz šumarstva. 11. tjedan: Upravljanje ambalažnim otpadom sredstava za zaštitu bilja. 12. tjedan: Oporaba otpadnog papira i tekstila. 13. tjedan: Oporaba otpadnih guma. 14. tjedan: Električni i elektronički otpad. Otpadne baterije i akumulatori. 15. tjedan: Odlagališta otpada. Provjera znanja (II. kolokvij). Vježbe:Korisna uporaba kore citrusa. Dobivanje alkohola destilacijom prevrele komine. Proizvodnja kalcijeva tartarata. Obrada recikliranog papira. Odvajanje i recikliranje metalnih materijala. Terenska nastava na odlagalištu otpada Karepovac. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima u iznosu od 80% ukupne satnice, Odrađene sve laboratorijske vježbe. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
1.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
1.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
1.0 |
Usmeni ispit |
1.0 |
|
|
Pismeni ispit |
1.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko dva pismena kolokvija tijekom semestra. Prag prolaznosti je 50%. Svaki kolokvij sudjeluje u ocjeni s 50%. U ispitnim rokovima polaže se usmeni ispit. Ocjene: < 50% nedovoljan, 50%-60% - dovoljan, 61%-74% - dobar,75%-87% -vrlo dobar, 88%-100% - izvrstan. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
G. Tchobanoglous, F. Kreith, Handbook of solid waste management, McGraw-Hill, New York, 2002. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
S. Kalambura, T. Krička, D. Kalambura, Gospodarenje otpadom, Veleučilište Velika Gorica, 2011. N. P. Cheremisinoff, Handbook of solid waste menagement and waste minimization technologies, Butterworth Heinemann, USA, 2003. M. Kliškić, Kruti otpad i recikliranje, upute za vježbe, Kemijsko-tehnološki fakultet u Splitu, Split 2000.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|