NAZIV PREDMETA |
Tehnološke operacije |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Renato Stipišić |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
8.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Stjecanje znanja potrebnih za razumijevanje kemijsko inženjerskih problema koji se javljaju u jediničnim operacijama koje se primjenjuju u kemijskim i srodnim industrijama (prehrambenoj, faramaceutskoj itd.). |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Odslušani predmeti: Opća i anorganska kemija, Analitička kemija, Osnove organske kemije, Osnove fizikalne kemije, Matematika, Ke |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - osnovne mehanizme prijenosa tvari i energije (fenomeni transporta) - zakone održanja količine gibanja, energije, mase - pojave prilikom strujanja fluida - uređaje za transport fluida i krutina - zakonitosti gibanja čestica kroz fluid - operacije i uređaje za odvajanje tvari - uređaje za prijenos topline - operacije prijenosa tvari |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Uvod i pregled sadržaja predmeta. Osnove mehanike fluida. Svojstva fluida. 2. tjedan: Statika fluida. Dinamika fluida. 3. tjedan: Pad tlaka u cijevima i fazonskim djelovima. 4. tjedan: Transport fluida i krutina. 5. tjedan: Centrifugalne pumpe. 6. tjedan: Usitnjavanje. Klasiranje. 7. tjedan: Zakonitosti gibanja čestica kroz fluid. Sedimentacija. 8. tjedan: Fluidizacija. Separacija. 9. tjedan: Filtracija. Miješanje. Provjera znanja (I kolokvij) 10. tjedan: Prijenos topline. Kondukcija. 11. tjedan: Konvekcija. Isijavanje. 12. tjedan: Izmjenjivači topline. 13. tjedan: Prijenos tvari. Apsorpcija. 14. tjedan: Sušenje. Ekstrakcija. 15. tjedan: Destilacija. Provjera znanja (II kolokvij) Vježbe:Određivanje vrste strujanja i kritičnog Re-broja vizuelnim promatranjem, Određivanje pada tlaka u cijevima i fazonskim dijelovima, Fluidizacija – određivanje karakteristika fluidiziranog sloja, Filtracija – određivanje konstante filtracije i prosječnog specifičnog otpora kolača, Miješanje – određivanje utroška snage miješalice, Izmjenjivači topline – određivenje koeficijenata prijenosa topline, Apsorpcija – pad tlaka i kapacitet punjenih tornjeva. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvo na predavanjima u iznosu od 80% ukupne satnice. Prisustvo na vježbama u iznosu od 100% ukupne satnice. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
2.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
2.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
2.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
0.0 |
Usmeni ispit |
2.0 |
|
|
Pismeni ispit |
0.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko dva pismena kolokvija tijekom semestra. Prag prolaznosti je 60%. Svaki kolokvij sudjeluje u ocjeni s 50%. U ispitnim rokovima polaže se usmeni ispit. Prag prolaznosti je 60%. Ocjene: 60 - 69% - dovoljan (2), 70 - 79% - dobar (3), 80 – 89% vrlo dobar (4), 90 – 100% - izvrstan (5). |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
W.L. McCabe, J.C. Smith, P. Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, 6thedition, New York, 2001. |
1 |
|
M. Hraste, Mehaničko procesno inženjerstvo, HINUS, Zagreb, 2003. |
10 |
|
R.M. Felder, R.W. Rousseau, Elementary Principles of Chemical Processes, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2000. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
R.H. Perry, D.W. Green, J.O. Maloney, Perry’s Chemical Engineer’s Handbook, 7th edition, McGraw-Hill, New York, 1999. V. Koharić, Mehaničke operacije, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, 1996.
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) Sveučilišnoj; (2) Fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) Nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|