NAZIV PREDMETA |
Održivi razvoj u priobalju |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Nediljka Vukojević Medvidović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Studenti će se upoznati s održivim razvojem priobalja čija je svrha postizanje ravnoteže između gospodarskih, socijalnih i ekoloških zahtjeva u zadovoljenju potreba sadašnje generacije bez ugrožavanja mogućnosti budućih generacija da ih ostvare za sebe. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Očekuje se da će ishodi učenja osigurati znanja o: - značenju i razumijevanju pojma održivog razvoja - pokazateljima održivog razvoja - izvorima pritisaka na resurse i kvalitetu života u priobalju - važnosti provođenja održivog razvoja u priobalnom području - integralnom upravljanju obalnim područjem - provedbi održivog razvoja u različitim granama gospodarstva u priobalju |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Povijest održivog razvoja. Pravna utemeljenost. Načela održivog razvoja. 2. tjedan: Značenje održivog razvoja u priobalnom području. Utjecaj obrazovanja javnosti na provedbu održivog razvoja. Izrada studije utjecaja na okoliš. 3. tjedan: Lokal Agenda 21. Integralno upravljanje obalnim područjem (IUOP). Mediteranski akcijski plan. 4. tjedan: Princip prihvatnog kapaciteta okoliša. Pitka voda kao osnovni resurs. Održivo upravljanje vodnim resursima i potrošnjom, osiguravanje prirodne obnovljivosti. 5. tjedan: Racionalizacija potrošnje energije kroz korištenje obnovljivih izvora. 6. tjedan: Održivo upravljanje prometom. Provjera znanja (I. kolokvij) 7. tjedan: Održivi turizam. Rješavanje problema povećanog pritiska u turističkoj sezoni. 8. tjedan: Održiva poljoprivreda i ruralni razvoj. Održivi urbani razvoj. 9. tjedan: Održivo upravljanje morem, morskim resursima i obalnim područjem. 10. tjedan: Ocjena uspješnosti upravljanja obalnim područjem. Hrvatsko priobalje i otoci-sadašnje stanje. Provjera znanja (II. kolokvij) 11. tjedan: Seminar - Primjeri dobre i loše prakse (Case study). Podjela seminarskih zadataka s konkretnim primjerima dobre i loše prakse. 12. tjedan: Seminar - Primjeri dobre i loše prakse (Case study). 13: tjedan: Seminar - Primjeri dobre i loše prakse (Case study). 14: tjedan: Seminar - Primjeri dobre i loše prakse (Case study). 15: tjedan: Seminar - Usmeno izlaganje seminarskih radova (III kolokvij). |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Prisustvovanje predavanjima najmanje od 80 % ukupne satnice, a seminaru 100% od ukupne satnice. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
2.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
1.0 |
|
|
Kolokviji |
0.0 |
Usmeni ispit |
0.5 |
|
|
Pismeni ispit |
0.5 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko tri kolokvija tijekom semestra. Dva kolokvija su pismene provjere iz predavanja i treći kolokvij je usmeno izlaganje seminarskog rada. Prag prolaznosti je 60%. Studenti koji nisu položili ispit putem kolokvija polažu ispit preko pismene i usmene provjere u redovitim ispitnim rokovima. Prag prolaznosti je 60%. Položeni jedan ili dva kolokvija (prethodna aktivnost) ne vrijede u ljetnom ispitnom roku. Ocjene: 60%-70% - dovoljan, 70%-80% - dobar,80%-90% -vrlo dobar, 90%-100% - izvrstan. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
Strategija održivog razvitka RH, NN 110/07 |
1 |
web |
L. Pavičić-Rogošić, Održivi razvoj, Odraz, 2010. |
1 |
|
Ekološki leksikon, Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja RH, O.P. Springer (ur.), Zagreb, 2001. |
1 |
|
V. Jelić-Muck, L. Pavić-Rogošić, Pregled i ocjena napretka provedbe Agende 21 u Hrvatskoj, Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja, 2002. |
1 |
web |
Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2010. godine, Ministarstvo razvoja Hrvatskog turizma, 2003. |
1 |
|
D. Damić, Pomorski promet i održivi razvoj u prometnoj politici, Naše more 56, 2009, 99-107. |
1 |
web |
Hrvatska i održivi razvitak, Gospodarstvo - Stanje i procjena mogućnosti, Ministarstvo razvitka i obnove, Republika Hrvatska, Zagreb, 1998. |
1 |
|
|
Dopunska literatura |
Znanstveni i stručni radovi
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
Praćenje kvalitete i uspješnosti obavljat će se na tri razine: (1) sveučilišnoj; (2) fakultetskoj, pomoću Povjerenstva za kontrolu kvalitete nastave; (3) nastavničkoj razini. |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
Vođenje evidencije o prisustvovanju predavanjima. Godišnja analiza uspješnosti polaganja ispita. Studentska anketa. Samoanaliza nastavnika. Povratna informacija od strane studenata koji su već diplomirali o relevantnosti sadržaja predmeta. |