NAZIV PREDMETA |
Analiza i optimizacija uporabe voda |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Marina Trgo |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
Doc. dr. sc. Ivona Nuić |
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Cilj je upoznati studente s osnovnim s postupcima pripreme vode za pojedine namjene u procesu i metodama kojima se postiže višestruko korištenje vode. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Položen ispit iz kolegija Analitička kemija. |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - objasniti metode i tehnike za smanjenje potrošnje vode u industrijskom procesu - primijeniti metode kondicioniranja vode u industriji - primijeniti "Water Pinch" tehniku kod analize mreže tokova - objasniti primjenu fizikalno-kemijskih postupaka pripreme vode u industriji. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Vodozahvati u prirodi, površinske i podzemne vode. 2. tjedan: Kakvoća pitkih voda i zahtjevi kakvoće prema namjeni. 3. tjedan: Pregled uporabe vode u različitim industrijskim procesima. 4. tjedan: Metode i tehnike za smanjenje potrošnje vode, grafičke i analitičke metode. 5. tjedan: Primjena "Water Pinch" tehnike za analizu mreže tokova - 1. dio. 6. tjedan: Primjena "Water Pinch" tehnike za analizu mreže tokova - 2. dio. 7. tjedan: Višestruka uporaba vode u procesu, smanjenje korištenja svježe i minimalno nastajanje otpadne vode. Kritična mjesta nastajanja otpadnih voda u industriji. 8. tjedan: Postupci i procesi u pripremi svježe vode kao i za regeneraciju i ponovno korištenje otpadne vode. 9. tjedan: Uklanjanje mutnoće koagulacijom/flokulacijom. 10. tjedan: Organska onečišćenja, hranjive soli, metalni ioni i otopljeni plinovi u pitkim vodama. 11. tjedan: Metode ukljanjanja otopljenih metalnih iona. 12. tjedan: Deferizacija i demanganizacija. 13. tjedan: Dezinfekcija vode; termičke, kemijske i metode zračenjem 14. tjedan: Primjena prirodnih izmjenjivača. 15. tjedan: Primjena adsorbensa u postupcima uklanjanja štetnih tvari iz voda. Seminarski zadaci: Primjena optimizacije uporabe voda u prehrambenoj industriji, kemijskoj industriji, obradi metala, industriji proizvodnje celuloze i papira, aluminijskoj industriji, industriji proizvodnje čelika. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Pohađanje 80% nastave. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
2.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.7 |
|
|
Kolokviji |
0.2 |
Usmeni ispit |
0.1 |
|
|
Pismeni ispit |
0.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko tri pismene i jedne usmene provjere znanja. Pismene provjere se odnose na gradivo usvojeno na predavanjima i seminarima. Ocjene na pismenom ispitu i na pismenim provjerama: 60-69%-dovoljan, 70-79%-dobar, 80-89%-vrlo dobar, 90-100% izvrstan. Studenti koji ispit nisu položili putem provjera znanja polažu u redovitim ispitnim rokovima. Ocjena koja se upisuje u indeks je srednja vrijednost ocjena pismenih provjera znanja. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
Interni nastavni materijal |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
D. Mayer, Voda od nastanka do upotrebe, Prosvjeta, Zagreb, 2004. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
J. G. Mann, Y. A. Liu, Industrial water reuse and wastewater minimization, Wiley and Sons Ltd., Chichester, 2005. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
D. Hendricks, Fundamentals of Water Treatment Unit Processes: Physical, Chemical, and Biological, CRC Press, 2010. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
|
Dopunska literatura |
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
konzultacije sa studentima - kontinuirana pismena provjera znanja - dinamika polaganja kolokvija - studentska anketa |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|