NAZIV PREDMETA |
Mikroemulzije u primijenjenoj kemiji |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Vesna Sokol |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
Dr. sc. Perica Bošković |
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Izborni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Istaknuti studentima važnost i širinu područja primjene mikroemulzija u raznim industrijskim granama kao što su prehrambena, farmaceutska, kozmetička, tekstilna, kao i u biomedicini, biotehnologiji i sintezi nanočestica. Stjecanje temeljnih znanja o fizikalno-kemijskim svojstvima klasičnih mikroemulzija i novih mikroemulzijskih sustava bez prisustva surfaktanta temeljenih na zelenoj kemiji (”Green Chemistry”). |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći: - opisati strukturnu građu mikroemulzija i mikroemulzijskih sustava bez prisustva surfaktanta tzv. surfactant-free-microemulsions; definirati razlike u odnosu na emulzije - objasniti ulogu surfaktanta i važnost termodinamičkih parametara u postizanju stabilnog mikroemulzijskog sustava - odrediti veličinu i oblik mikroemulzijskih agregata te objasniti dinamiku njihovog rasta - opisati osnovne principe i mogućnosti primjene različitih metoda (spektroskopija, konduktometrija, viskozimetrija, mjerenje napetosti površine, AFM, TEM, SANS) u istraživanju mikroemulzijskih sustava - prepoznati principe na temelju kojih zelena kemija smanjuje negativne utjecaje kemijskih procesa i tehnologije na okoliš - planirati laboratorijske postupke i samostalno provesti eksperiment u skladu s planom istraživanja - primijeniti odgovarajuće računalne programe za numeričku obradu eksperimentalnih podataka i grafičko prikazivanje dobivenih rezultata; raspraviti dobivene rezultate i donijeti zaključak na kraju rada. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
Predavanja: 1. tjedan: Uvod u mikroemulzije. 2. tjedan: Svojstva i struktura mikroemulzija. 3. tjedan: Razlike između mikroemulzija i emulzija. 4. tjedan: Uvjeti ravnoteže i fazni dijagrami. 5. tjedan: Surfaktanti i kosurfaktanti i njihove karakteristike. 6. i 7. tjedan: Reologija mikroemulzijskih i emulzijskih sustava. 8. tjedan: 1. Parcijalni ispit 9. i 10. tjedan: Metode i eksperimentalne tehnike istraživanja mikroemulzijskih sustava. 11. tjedan: Napetost površine i kritična micelizacijska koncentracija (c.m.c.). 12. tjedan: Mikrostruktura mikroemulzijskih agregata. 13. tjedan: Mikroemulzije bez prisustva surfaktanta. 14. tjedan: Primjena mikroemulzija. Primjeri. 15. tjedan: 2. Parcijalni ispit Laboratorijske vježbe: 1.Ternarni fazni dijagram - utvrđivanje karakterističnih područja mikroemulzijskog sustava. 2. Konduktometrijsko određivanje kritične micelizacijske koncentracije (c.m.c.) i termodinamika micelizacijske reakcije uz prisustvo surfaktanta. 3. Određivanje solvatacijskih svojstava mikroemulzija primjenom UV-Vis spektroskopije - efikasnost ekstrakcije toksičnog analita iz kontaminiranog tla te usporedba s klasičnim otapalima. 4. Konduktometrijsko određivanje nanostrukture u mikroemulzijama bez prisustva surfaktanata. 5. Viskozimetrijsko utvrđivanja perkolacijskog praga mikroemulzijskog sustava. 6. Određivanje veličine i oblika mikroemulzijskih agregata. Seminar: Student će odabranu temu iz sadržaja predmeta usvojenu kroz predavanja, samostalno pretraživanje literature i laboratorijske vježbe izložiti u pisanom obliku putem seminarskog rada te usmenim izlaganjem uz Power Point prezentaciju pred svim studentima koji slušaju Predmet. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Pohađanje nastave, pohađanje vježbi, pretraživanje literature, priprema i izlaganje seminarskih radova, izlazak na ispit. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.5 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
1.0 |
Referat |
0.0 |
|
|