NAZIV PREDMETA |
Primijenjena matematika |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Nives Baranović |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
4.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
20 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Studente upoznati s idejama i metodama približnog rješavanja algebarskih i diferencijalnih jednadžbi, interpoliranja te numeričkog integriranja; sa pojmovima teorije vjerojatnosti i statistike te njihovom primjenom u konkretnim primjerima i zadacima. Razvijanjem pozitivnog odnosa prema učenju, odgovornosti za svoj uspjeh i napredak te stjecanjem vještina prethodno opisanih kompetencija, od studenta se očekuje da izgradi čvrste temelje za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Student treba imati razvijene temeljne kompetencije vezane za diferencijalni i integralni račun. |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon uspješnog savladavanja sadržaja kolegija, od studenta se očekuje da - koristi govorni jezik, simbolički zapis i grafički prikaz pri opisivanju ideja i metoda numeričkog rješavanja jednadžbi; - primjenjuje opisane metode u konkretnim zadacima; - opiše i definira pojmove iz teorije vjerojatnosti; - razumije i primjenjuje koncepte i metode teorije vjerojatnosti u realnim situacijama; - definira diskretne i kontinuirane slučajne varijable te njihove karakteristike; - pravilno interpretira karakteristike slučajnih varijabli na konkretnim primjerima - opiše primjere važnih razdioba te prepozna uvjete za njihovu primjenu pri rješavanju realnih problema; - opiše i definira pojmove iz teorije statistike; - koristi računalo i prikladne programske pakete kao alat pri statističkoj obradi podataka; - razumije proces statističkog testiranja te parametarskog i neparametarskog testiranja uzorka. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
Uvodno: upoznavanje sa ciljevima i ishodima učenja, planom i programom rada, načinima vrednovanja i kriterijom ocjenjivanja. 1. Greške približnih vrijednosti. Vrste grešaka. Izvori grešaka. (2 + 1) 2. Približno rješavanje jednadžbi. Grafička metoda. Metoda polovljenja. Metoda iteracije. Metoda sekante. Metoda tangente. (4 + 2) 3. Interpolacija i aproksimacija. (2 + 1) 4. Numeričko integriranje. Pravokutna formula. Trapezna formula. Simpsonova formula. (2 + 1) 5. Numeričko rješavanje diferencijalnih jednadžbi. Eulerova metoda. Taylorova metoda. (2 + 1) Kolokvij 1. (0 + 2) 6. Definicija i svojstva vjerojatnosti. (2 + 1) 7. Uvjetna vjerojatnost. Nezavisnost događaja. (2 + 1) 8. Slučajne veličine. Diskretne i kontinuirane slučajne veličine. Nezavisnost slučajnih veličina. (2 + 1) 9. Numeričke karakteristike slučajne veličine. Matematičko očekivanje. Disperzija. Mod i medijan. Momenti. Koeficijent asimetrije i spljoštenosti. (2 + 1) 10. Neke važne razdiobe. Binomna razdioba. Poissonova razdioba. Normalna razdioba. Uniformna razdioba. Eksponencijalna razdioba. (4 + 2) 11. Osnove statistike. Populacija. Uzorak. Prikazivanje podataka. Prosječne vrijednosti uzorka. Disperzija uzorka. Mod i medijan uzorka. (2 + 1) 12. Statističko testiranje. Parametarsko testiranje. Neparametarsko testiranje. Χ2 test. (2 + 1) Kolokvij 1. (0 + 2) |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Redovito pohađanje nastave te aktivno sudjelovanje u raspravama i rješavanju postavljenih zadaća. Polaganje ispita: pisani i usmeni dio. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
0.0 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
Samostalni zadaci |
0.8 |
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|