NAZIV PREDMETA |
Industrija i okoliš |
Kod |
|
Nositelj/i predmeta |
Prof. dr. sc. Marina Trgo |
Bodovna vrijednost (ECTS) |
3.0 |
|
Suradnici |
|
Način izvođenja nastave (broj sati u semestru) |
|
|
Status predmeta |
Obvezni |
Postotak primjene e-učenja |
0 % |
|
OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Cilj je upoznati studente s osnovnim procesima koji se odvijaju u hirdosferi, litosferi i atmosferi, te objasniti osnovne fizikalne, fizikalno-kemijske i biološke procese kao i izbor procesne opreme za obradu otpadnih tokova iz industrije u svrhu zaštite okoliša. |
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet |
Položen ispit iz kolegija Analitička kemija. |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) |
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - objasniti procese kruženja tvari u hidrosferi, litosferi i atmosferi - izvore onečišćenja atmosfere - izvore onečišćenja hidrosfere - metode i procesnu opremu za sprečavanje emisija iz industrijskih izvora u okoliš - metode i postupke gospodarenja otpadom. |
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave |
1. tjedan: Industrijski razvoj i okoliš. Načela održivog razvoja. Važnost izbora tehnologije, sirovina i energije pri planiranju proizvodnje. 2. tjedan: Prirodni ekosustavi. Industrijski izvori onečišćenja atmosfere, hidrosfere i litosfere. Svojstva atmosfere. 3. tjedan: Onečišćenje zraka i globalne klimatske promjene. 4. tjedan: Metode i uređaji za sprječavanje emisije štetnih tvari u atmosferu. 5. tjedan: Kruti otpad. Vrste, izvori, svojstva. 6. tjedan: Gospodarenje otpadom. Metode zbrinjavanja otpada. Recikliranje i oporaba. 7. tjedan: Odlagališta otpada, priprema podloge, kontrolirano odlaganje, sanacija odlagališta. 8. tjedan: Mehaničko-biološka obrada. 9. tjedan: Iskorištavanje otpada za dobivanje energije. Dobivanje bioplina. 10. Kružni tok vode u prirodi. Onečišćenje i zagađenje prirodnih voda. 11. tjedan: Samočišćenje i eutrofikacija vodnih sustava. Fizikalni, kemijski i biološki pokazatelji onečišćenja. 12. tjedan: Porijeklo otpadnih voda. Metode i postupci pročišćavanja industrijskih otpadnih voda. 13. tjedan: Mehanički, fizikalno-kemijski i biološki postupci obradbe. 14. tjedan: Biološka obrada otpadnih voda. 15. tjedan: Postupci trećeg stupnja obrade, regulativa za ispust u prirodne vodotoke. Primjeri tehnoloških rješenja obrade otpadnih voda kemijske industrije. |
Vrste izvođenja nastave: |
|
Obveze studenata |
Pohađanje 80% nastave. |
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
2.5 |
Istraživanje |
0.0 |
Praktični rad |
0.0 |
Eksperimentalni rad |
0.0 |
Referat |
0.0 |
|
|
Esej |
0.0 |
Seminarski rad |
0.0 |
|
|
Kolokviji |
0.3 |
Usmeni ispit |
0.2 |
|
|
Pismeni ispit |
0.0 |
Projekt |
0.0 |
|
|
|
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Cjelokupni ispit može se položiti preko tri pismene i jedne usmene provjere znanja. Pismene provjere se odnose na gradivo usvojeno na predavanjima. Ocjene na pismenom ispitu i na pismenim provjerama: 60-69%-dovoljan, 70-79%-dobar, 80-89%-vrlo dobar, 90-100% izvrstan. Studenti koji ispit nisu položili putem provjera znanja polažu u redovitim ispitnim rokovima. Ocjena koja se upisuje u indeks je srednja vrijednost ocjena pismenih provjera znanja. |
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
H.D. Sharma and S.P. Lewis, Waste Containment System, Waste Stabilization, and Landfills, John Wiley & Sons Inc., New York, 1994. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
S. Tedeschi, Zaštita voda, HDGI, Zagreb, 1997 |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
R.T. Wright, B.J. Nebel, Environmental Science, 9th edition, Prentice Hall Inc, New Jersey, 2004. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
N.G. Wung Jern, Industrial Wastewater Treatment, Imperial College Press, London, 2006. |
0 |
kod predmetnog nastavnika |
|
Dopunska literatura |
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja |
konzultacije sa studentima - kontinuirana pismena provjera znanja - dinamika polaganja kolokvija - studentska anketa |
Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
|