| NAZIV PREDMETA | 
Prijenos tvari i energije | 
Kod  | 
   
 | 
Nositelj/i predmeta  | 
   
   
   Prof. dr. sc.  Nenad Kuzmanić  | 
   Bodovna vrijednost (ECTS)  | 
   5.0  | 
    
    
 | 
Suradnici  | 
   
   
   Doc. dr. sc. Antonija Čelan Renato Stipišić  | 
   Način izvođenja nastave (broj sati u semestru)  | 
   
      
    | 
    
    
 | 
Status predmeta  | 
   
   
   Obvezni  | 
   Postotak primjene e-učenja  | 
   0 %  | 
    
    
 | 
| OPIS PREDMETA | 
Ciljevi predmeta  | 
Stjecanje znanja o principima prijenosa količine gibanja, topline i tvari po načelu jedinstvenog pristupa prijenosnim pojavama. Ta znanja predstavljaju osnovu kemijsko inženjerskih operacija, te su toga neophodna za potpunije razumijevanje procesnog inženjerstva.  | 
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet  | 
   | 
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)  | 
Nakon položenog ispita od studenta se očekuje da zna: - primijeniti zakone očuvanja pri strujanju fluida - molekulske i vrtložne mehanizme prijenosa količine gibanja, energije i tvari - uočiti glavne otpore kod prijenosnih pojava kao i mogućnost intenziviranja prijenosa - primjenom teorije sličnosti i dimenzijske analize dobiti uvid u funkcionalnu ovisnost veličina karakterističnih za određeni sustav - analogiju prijenosa količine gibanja, energije i tvari  | 
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave  | 
1. tjedan: Temeljne postavke prijenosnih pojava. Opći zakon očuvanja. Molekularni i vrtložni mehanizmi prijenosa. 2. tjedan: Stacionarni i nestacionarni procesi. Definiranje brzine prijenosa i gustoće toka (fluks) prijenosnih pojava. Fluidi i njihova fizikalna svojstva (gustoća, relativna gustoća, specifična težina). 3. tjedan: Prijenos količine gibanja. Newtonov zakon unutarnjeg trenja. Fluks količine gibanja. Zakoni očuvanja pri strujanju fluida: Zakon kontinuiteta i Zakon očuvanja količine gibanja. 4. tjedan: Zakon očuvanja energije pri strujanju fluida: Bernoullijev teorem. Mjerenje energetskih članova Bernoullijeve. jednadžbe i njena primjena. 5. tjedan: Teorija sličnosti. Dimenzijska analiza. Vrste strujanja. Laminarno strujanje. Karakteristike laminarnog strujanja kada se ono odvija između dviju paralelnih ploča. 6. tjedan: Karakteristike laminarnog strujanja kada se ono odvija u horizontalnoj cijevi. Hagen -Poiseuilleova jednadžba. Turbulentno strujanje. Određivanje pada tlaka u cijevima i fazonskim djelovima. Moodyev dijagram. 7. tjedan: Temeljne postavke optjecanja. Brzina padanja čestica u fluidu. 8. tjedan: Strujanje fluida kroz nakupine čestica. Fluidizacija 9. tjedan: Osnovni principi prijenosa topline. Molekularni mehanizam prijenosa topline (kondukcija). Stacionarna kondukcija kroz jednoslojnu i višeslojnu stijenku. 10. tjedan: Prijenos topline prisilnom konvekcijom. Primjena teorije graničnog sloja pri analizi prijenosa topline konvekcijom. Analiza prijelaza i prolaza topline. Prijenos topline u cijevima pri laminarnom i turbulentnom strujanju fluida. Prijenos topline uz promjenu agregatnog stanja. 11. tjedan: Prijenos topline pri optjecanju. Prijelaz topline s grijane površine na kapljevinu koja ključa. Prirodna konvekcija 12. tjedan: Prijelaz topline zračenjem (radijacijom) 13. tjedan: Teorijske postavke prijenosa tvari. Molekularna difuzija. Prijenos tvari ekvimolarnom protustrujnom i jednokomponentnom difuzijom. 14. tjedan: Konvekcijski (vrtložni) prijenos tvari. Prijenos tvari prisilnom i prirodnom konvekcijom 15. tjedan: Međufazni prijenos tvari (prolaz tvari). Analogije prijenosa količine gibanja, prijenosa topline i prijenosa tvari.  | 
Vrste izvođenja nastave:  | 
   
 | 
Obveze studenata  | 
Prisustvovanje predavanjima i seminarima u iznosu od 80 % ukupne satnice, laboratorijske vježbe 100 %.  | 
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta):  | 
   
   
   Pohađanje nastave  | 
   3.0  | 
   Istraživanje  | 
   0.0  | 
   Praktični rad  | 
   0.0  | 
    
   
   Eksperimentalni rad  | 
   0.0  | 
   Referat  | 
   0.0  | 
      | 
   |